Kapitola 2

Náklady na reklamu na Facebooku

Facebookové reklamy môžu byť automatom na peniaze.





Snom každého podnikateľa je vytvoriť niečo, čo zarobí viac peňazí ako to, čo utratíte.

To samozrejme dosiahnete, iba ak získate správnu reklamu. A okrídlenie niečoho ako reklamy na Facebooku je rýchly spôsob, ako spáliť dieru v peňaženke.





Preto sme vytvorili túto elektronickú knihu - aby ste sa naučili, ako zmeniť vaše reklamy na Facebooku na stroj na zarábanie peňazí. A aby sme ti pomohli znížiť svoje reklamné náklady na Facebooku a zvýšiť návratnosť investícií.

Prečo práve Facebook reklamy?


OPTAD-3

Pretože Facebook sa ukázal ako najväčšia zásuvka na sociálnych sieťach s najväčším počtom možností zacielenia nových (a súčasných) zákazníkov na váš web.

A s viac ako 3 milióny obchodných inzerentov zdieľajúcich príbehy o úspechu na Facebooku , je to ľahko jedna z najlepších platforiem, ktoré môžete použiť na rozvoj svojho online podnikania.

Navyše nikdy zbytočne vyhodené peniaze na Facebooku reklamy, ak máte správne myslenie na podnikanie.

V tejto stručnej úvodnej kapitole sa pozrieme na to, koľko stoja reklamy na Facebooku, aký druh návratnosti investícií môžete očakávať a ako si stanoviť ciele a KPI, než sa pustíte do nastavenia svojej prvej kampane na Facebooku v kapitole 3. Začnime!

Tu je stručný slovník pojmov a skratiek, ktoré vám pomôžu porozumieť všetkému:

dať tím na môj zadný gif
CZKCena za kliknutieKoľko platíte vždy, keď niekto klikne na vašu reklamu
CPMCena za 1 000 zobrazeníKoľko platíte za 1 000 zobrazení svojej reklamy
CPACena za akvizíciuKoľko platíte za získanie nového zákazníka z reklamy
KRÁĽNávratnosť investíciíPeniaze, ktoré zarobíte späť z vašej reklamy, utratíte
CVRKonverzný kurzPercento ľudí, ktorí uskutočnili konverziu z vašej reklamy
CTRMiera prekliknutiaKoľko ľudí kliklo na vašu reklamu potom, čo sa im zobrazila
KPIKľúčový ukazovateľ výkonnostiMetrika na porovnanie vašej výkonnosti s cieľom zabezpečiť, aby ste dosiahli svoje ciele

Nečakajte, až to urobí niekto iný. Najmite sa a začnite volať strely.

Začnite bezplatne

Koľko stoja reklamy na Facebooku?

V štúdium uskutočnená spoločnosťou AdEspresso, priemerná cena za kliknutie (CZK) na Facebooku sa v roku 2016 pohybovala medzi 0,20 až 0,80 USD. Konkrétne v USA predstavovali náklady v priemere 0,26 USD za kliknutie.

Náklady prirodzene vzrástli už pred niekoľkými rokmi. Dá sa však povedať, že náklady na reklamu nestúpli tiež veľa. 0,20 až 0,80 USD za kliknutie je stále a dobrý štandard pre vašu referenciu .

Na túto CPC a CPM na Facebooku (cena za 1 000 zobrazení alebo zobrazení vašej reklamy) má vplyv veľa faktorov, vrátane:

  • Vaše zacielenie na publikum
  • Úrovne zapojenia a skóre relevancie vašej reklamy
  • Ročné obdobie
  • Cieľ vašej kampane
  • Zrelosť vášho pixelu na Facebooku

O každej z nich si povieme niečo viac.

Aký vplyv má vaše publikum na cenu reklám na Facebooku

Podľa rovnakej štúdie AdEspresso stojí zacielenie na ľudí vo veku 55-64 rokov viac ako na cieľových ľudí vo veku 18-24 rokov.

náklady na facebookovú reklamu

Ženy sú navyše nákladnejšie zamerať sa na reklamy ako muži (minimálne pre „páči sa mi to“ na Facebooku).

Ceny facebookových reklám

To neznamená, že budete mať ťažkosti, ak sa zameriavate na ženy vo veku 55 až 64 rokov, znamená to len, že sa budete musieť viac snažiť, aby ste pozreli svoju ponuku a zapojenie publika, aby ste znížili svoje reklamné náklady na Facebooku, o čom si povieme asi v ďalšej časti.

Podrobne sa budeme venovať zacieleniu na publikum v kapitole 4.

Ako skóre zapojenia a relevancie ovplyvňuje vašu CZK

Viete, ako algoritmus Facebooku zobrazuje vaše príspevky viac ľudí ak dostane veľa zákaziek krátko po zverejnení?

ako zabezpečiť, aby sa zákazníci vracali

To platí aj pre reklamy na Facebooku. Každá zakúpená reklama v skutočnosti získa skóre relevantnosti od Facebooku na základe jej zapojenia a relevancie pre vaše publikum.

Napríklad ak spustíte kampaň na Facebooku o jedle pre šteňatá ľuďom, ktorí nenávidia šteniatka (teda nikoho), vaše CPC a Facebook CPM prebehnú cez strechu, pretože vaša reklama je úplne irelevantná.

Čím vyššie bude vaše skóre relevancie, tým nižšia bude vaša CZK a vyššia miera prekliknutia. Inými slovami, vyšší predaj za menej peňazí.

Zdroj obrázku

Pozrime sa na obrovský rozdiel medzi 9 a 10: hovoríme o takmer trojnásobnej miere prekliknutia s menej ako polovičnou cenou za kliknutie. Úbohých 0,03 USD za kliknutie!

Ako dosiahnete vyššie skóre relevancie? Tomu sa budeme venovať v kapitole 5, keď budeme diskutovať o optimalizácii vašich kampaní.

Čas roka a náklady na reklamu na Facebooku

Reklamy na Facebooku fungujú na systéme ponúk, podobne ako aukcie reklám na Facebooku. Vy ponúkate cenu, koľko by ste chceli minúť za kliknutie. (Facebook to za vás robí automaticky, pokiaľ nepoužívate pokročilé nastavenia. Viac v kapitole 4.)

Z tohto dôvodu, keď veľa obchodníkov kupuje kampane na Facebooku súčasne, náklady na ponuky stúpajú. Konkrétne počas veľkých nákupných sviatkov, ako sú Vianoce a Čierny piatok, prechádza Facebook CPC strechou.

AdEspresso nájdené tieto náklady na inštaláciu aplikácie prudko stúpajú v novembri a začiatkom decembra, pravdepodobne kvôli sviatkom.

Aj keď to nie je rovnaké ako CZK, cena za inštaláciu aplikácie má tendenciu stúpať a klesať v spojitosti s CPC, takže si môžete trendy pozrieť podobne.

Jedlo so sebou? Očakávajte vyššie náklady na reklamu na Facebooku počas veľkých sviatkov. Ak nepotrebujete inzerovať počas týchto sviatkov, pridelte viac svojho reklamného rozpočtu na jarné a letné mesiace.

To znamená, že ak stále dosahujete zisk aj napriek vyšším nákladom (s prihliadnutím na celoživotnú hodnotu zákazníka, ktorej sa budeme venovať v nasledujúcej časti), mali by ste ich prevádzkovať celoročne.

Cieľ vašej kampane na Facebooku a ako ovplyvňuje náklady

Kedykoľvek začínate novú kampaň, musíte si zvoliť zo zoznamu cieľov reklamy.

Spadajú do troch kategórií:

  1. Povedomie - keď chcete, aby ľudia o vás vedeli.
  2. Úvaha - keď vás ľudia vedia a zvažujú váš produkt v porovnaní s produktom konkurencie.
  3. Konverzia - keď sú ľudia pripravení na nákup.

S približovaním sa k predaju sa tieto ciele postupne zdražujú. Kampane na dosah a získavanie potenciálnych zákazníkov sú najdrahšie, čo dáva zmysel.

Ďalej sa budeme zaoberať cieľmi reklamných kampaní v kapitole 3.

Ako váš pixel na Facebooku ovplyvňuje náklady na reklamu na Facebooku

Váš Facebookový pixel je útržok kódu. Tento kód umiestnite na stránky svojho webu, aby ste zhromaždili údaje o tom, kto tento web navštívi. O tom, ako to nastaviť a čo urobí ďalej, sa budeme baviť v kapitole 3, zatiaľ to však poznáte:

Keď váš pixel zhromažďuje údaje o ľuďoch, ktorí majú tendenciu klikať a nakupovať z vašich reklám, pomocou strojového učenia zistí, kto je váš najlepší cieľový trh. Toto sa nazýva „dozrievanie“ vášho pixelu a je to dosiahnuté jednoduchým zobrazovaním reklám v priebehu času.

Keď sa váš pixel dozvie, kto sú vaši najlepší zákazníci, môže zlepšiť zacielenie na publikum na Facebooku, aby ste zacielili na ľudí podobných minulým zákazníkom, u ktorých je vyššia pravdepodobnosť nákupu. To znižuje vašu CZK a súčasne zvyšuje mieru prekliknutia a konverzie.

Svoj pixel môžete tiež použiť na spustenie remarketingových kampaní a na vytvorenie podobného publika, ale to všetko sa dozviete v kapitole 4. Ak chcete, aby sa vaše reklamy zobrazovali na Facebooku úspešne, musíte si pixel bezpodmienečne nainštalovať!

Teraz, keď rozumiete cenám reklám na Facebooku, poďme si povedať dôležitú časť - návratnosť investícií!

Aká je NI pri reklamách na Facebooku?

Je ich viac prípadové štúdie čo naznačuje priemernú návratnosť investícií do reklám na Facebooku, je niekde okolo 400 - 450%.

Toto percento sa samozrejme výrazne líši podľa odvetvia a zisku, ktorý dosiahnete za svoje výrobky alebo služby. Ber to teda s rezervou.

Skutočným dôvodom tejto časti nie je poskytnúť vám presný počet, ktorý môžete očakávať ako návratnosť, ale skôr stanoviť určité očakávania a vysvetliť, ako vypočítať vlastnú návratnosť investícií.

ako zmeniť snapchat emojis na android

Slovo varovania: Je vysoko pravdepodobné, že spočiatku prídete o peniaze za reklamy na Facebooku. Mnoho ľudí v skutočnosti neustále stráca peniaze za svoje reklamy, aby získali nových zákazníkov, a túto stratu potom vyrovnajú pomocou remarketingových kampaní a kampaní podobného publiku.

Ak sa chcete ubezpečiť, že v dlhodobom horizonte stále zarábate peniaze, musíte pochopiť svoju cenu za akvizíciu (CPA) a celkovú hodnotu zákazníka (CLV).

CPA predstavuje sumu, ktorú musíte minúť na reklamy predtým, ako skutočne získate zákazníka. Ak chcete získať túto odpoveď, musíte poznať svoj konverzný pomer (CRV).

Ak napríklad potrebujete 10 kliknutí na získanie jedného zákazníka a vaša CZK je 1 $, vaša CPA bude 10 $.

Priem. # Kliknutia na predaj * CPC = CPA

10 * 1 dolár = 10 dolárov

Vaša CLV je koľko peňazí zarobíte počas životnosti zákazníka.

Ak na pôvodnú reklamu minú 10 dolárov, prerobíte (alebo stratíte peniaze, ak máte ďalšie náklady). Ak sa však do vášho obchodu vrátia z remarketingovej kampane a CZA pre remarketingovú reklamu je iba 2 doláre, zarobíte 8 dolárov (10 až 2 doláre).

Priem. Hodnota objednávky * Počet objednávok za rok * Počet rokov ako zákazník = CLV

10 $ * 10 * 1 = 100 $

Ak od vás v priebehu roka nakúpia desaťkrát, zarobili ste ďalších 80 dolárov. Takže s touto matematikou je vaša CLV od tohto zákazníka 110 dolárov so ziskom 80 dolárov (pred ostatnými nákladmi).

CLV - (CPA * počet tržieb) = zisk

Alebo ak chcete získať chuť:

CLV - počiatočná CPA - (remarketingová CPA * počet predajov) = zisk

Inými slovami, napriek tomu, že ste pri úvodnej reklame stratili pár dolárov, ste na tomto zákazníkovi v priebehu roka zarobili zisk 80 dolárov. Vidíte, ako to funguje? Preto je dôležité porozumieť svojim číslam.

Za chvíľu si povieme viac o číslach a metrikách. Zatiaľ si urobme krátku rekapituláciu.

Rýchla rekapitulácia: Čo ovplyvňuje vaše náklady na reklamu na Facebooku a návratnosť investícií?

Aby ste to všetko spojili, aby ste predišli strate peňazí za reklamy na Facebooku, musíte porozumieť svojim CPC, CPM, CPA a CLV.

Priemerná cena za kliknutie je niekde medzi 0,20 až 0,80 USD v závislosti od umiestnenia reklamy, ročného obdobia, publika a relevantnosti. Len pre porovnanie.

Vaše CLV sa dá vypočítať spočítaním všetkých nákupov zákazníka počas jeho životnosti (čas od prvého do posledného nákupu). Urobte to pre niekoľko zákazníkov, spočítajte ich všetkých a potom ich vydelte počtom zákazníkov, pre ktorých ste vypočítali matematiku. To je vaša CLV.

Teraz, keď viete, čo ovplyvňuje reklamné náklady na Facebooku a ako vypočítať potrebnú návratnosť investícií, poďme si stanoviť niekoľko cieľov a cieľov, vďaka ktorým budú vaše kampane stále v poriadku.

Rozhodovanie o vašich cieľoch a KPI

Ako sa hovorí, čo sa meria, to sa spravuje.

nájdete nás na tlačidlách sociálnych médií

Ak máte vo svojich reklamách na Facebooku jasné a písomné ciele a výsledky, ľahšie sa dozviete, či ste na dobrej ceste alebo či potrebujete zmeniť svoju kampaň.

Kľúčovými ukazovateľmi výkonnosti (KPI) sú metriky, ako napríklad angažovanosť, CZK, počet hodnotení „páči sa mi“ atď., Ktoré môžete použiť na porovnanie svojej výkonnosti.

Ktoré KPI si vyberiete, závisí od vašich cieľov. Chceš:

  • Zvýšiť povedomie o značke? Použite cieľ „povedomia o značke“ a zmerajte dojmy.
  • Zvýšiť angažovanosť? Použite cieľ „zapojenia“ a zmerajte lajky, komentáre a zdieľania.
  • Zachytiť vedie? Použite cieľ „generovania potenciálnych zákazníkov“ a zmerajte zachytené potenciálne zákazníka.
  • Zvýšiť predaj? Použite cieľ „konverzie“ a zmerajte dosiahnutý predaj.

Ciele, ktoré by ste mali použiť na základe typu kampane, si rozoberieme v kapitole 3, ale zatiaľ je dobré vedieť, aký je váš celkový cieľ pre vašu kampaň na Facebooku.

Absolútnymi metrikami, ktoré musíte sledovať, ak chcete vypočítať svoju NI, sú vaša CZA a konverzný pomer (CVR). Vaša CZK, zapojenie a zobrazenia sú v porovnaní s márnivosťou metriky.

Je to tak preto, lebo CZA a konverzný pomer sú dve metriky potrebné na výpočet skutočnej NI.

Povedzme, že máme dve kampane - A a B. Ak ich porovnáme z hľadiska CZK a čistých kliknutí, môžeme získať niečo podobné:

Zdroj

Vyzerá to, že kampaň A vyhráva, že? Poďme však zohľadniť konverzný pomer (CVR):

Zdroj

Teraz vidíte, že napriek vyššej CZK a menšiemu počtu kliknutí nám kampaň B v skutočnosti priniesla viac konverzií za rovnaké výdavky na reklamu.

Preto je dôležité rozhodnúť sa o cieli a KPI, ktoré budete merať vopred, a vždy uprednostňovať CPA a CVR, pokiaľ práve nespúšťate reklamy na zvýšenie povedomia o značke.

Pokračujte - svoje ciele a KPI si teraz zapíšte do tabuľky Google alebo Word Word. Môžete mať napríklad cieľ zvýšiť predaj pomocou CVR 20% a CPA 10 $.



^